web analytics

Scouts

Scouts zijn kinderen, jongens en meisjes van de leeftijd 11 tot en met 15 jaar. Scouts trekken er op uit in de echte wereld. Het buitenleven trekt steeds meer. De maatschappij wordt verkend. Scouts leren spelenderwijs hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. De Scouts leren allerlei technieken. Ze kunnen bijvoorbeeld enorme bouwwerken maken van touwen en houten balken, of tochten lopen en op een kaart aangeven waar ze zijn. Scouts zijn ook zelfstandiger, ze leren voor zichzelf en anderen te zorgen. Zo zetten Scouts hun eigen tenten op en koken bijna altijd hun eigen eten. Dit alles doen de Scouts voor het grootste deel buiten, zonder beeldschermen, zonder internet. In deze tijd misschien even wennen, maar dat maakt het zeker niet minder leuk.

Opkomsttijden

De scouts hebben elke zaterdag opkomst

• Scouts 1 “De Evenaar”: 10:00 tot 12:30 uur
  • Scouts 2 “De Globetrotters”: 13:00 tot 15:30 uur